Tom Tom

Een prijsvraag voor het ontwerpen van de receptie van het hoofdkantoor van TomTom, gevestigd in Amsterdam.

TomTom

Volgens TomTom is hun huidige receptie te “koud”, zakelijk en niet meer van deze tijd. Wij voelden ons geroepen om hier verandering in te brengen. Door niet alleen een “meubel” te ontwerpen maar juist de hele lobby aan te pakken, creëerden wij samenhang. Een bezoek wordt een ervaring voor de gebruiker. Vanaf het moment dat hij het gebouw binnenloopt, wordt de gebruiker verwelkomd. Een sterk indruk achter laten, dat is representatief voor een bedrijf.

Een belangrijk uitgangspunt voor TomTom was, dat ze een mogelijkheid wilden om hun producten te showcasen. Dit hebben we opgelost door een media wall met digitale schermen te ontwerpen. Naast de media wall kunnen de gebruikers op hun gemak de TomTom producten bekijken. De schermen maken de gebruikers nieuwsgierig waardoor ze naar de producten worden getrokken. hierdoor is een belangrijke zichtlijn ontstaan vanuit de wachtruimte die het saaie wachten doorbreekt.

×

Log in